18 października 2015

Przepis: Rozgrzewająca jesienna zupa krem z dyni z mlekiem kokosowym

Nadeszła jesień - czas chłodnych dni, dłuższych wieczorów pod kocem i rozgrzewających dań. Zupa dyniowa jest dla mnie jedną ze sztandarowych jesiennych potraw. Jej niezwykły aromat, kremowa konsystencja i dodatek chrupiących pestek dyni sprawiają, że jest ona niezastąpiona podczas zimnych dni. Dlatego zapraszam serdecznie do poznania przepisu na rozgrzewającą jesienną zupę krem z dyni z dodatkiem mleczka kokosowego.


Składniki:
- dynia (około 1 kg),
- 1 cebula,
- odrobina oleju (ja użyłam kokosowego),
- mleczko kokosowe z puszki,
- sól,
- pieprz,
- 1/4 łyżeczki cynamonu,
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej,
- 1/4 łyżeczki imbiru,
- szczypta papryki chilli (najlepiej smakują suszone płatki papryki chilli).


Sposób przyrządzenia:
1. Dynię obieramy ze skóry i kroimy w kostkę (im drobniejsza będzie, tym szybciej dynia się ugotuje). Gotujemy około 40 min (można gotować dłużej, wtedy dynia będzie mięciutka, ja gotowałam około godziny).
2. Kiedy dynia się gotuje podsmażamy na patelni cebulkę.
3. Gdy dynia jest już ugotowana odcedzamy ją, tak aby pozostała na dnie minimalna ilość wody.
4. Dodajemy do dyni mleczko kokosowe z puszki (jeśli macie mniejszą ilość dyni - dodajcie odpowiednio mniej mleka), podsmażoną cebulkę oraz przyprawy i gotujemy około 10 minut. Dzięki temu zabiegowi dynia uzyska niezwykły kokosowy i kremowy aromat.
5. Prażymy na patelni garść pestek dyni.
6. Miksujemy zupę na gładki krem przy użyciu blendera. 
7. Do zupy można dodać ryż czy komosę ryżową. Można ją zjeść z chrupiącymi grzankami lub samą. Posypujemy pestkami dyni na wierzchu.
8. I gotowe! Smacznego :-)




Mam nadzieję, że i Wam jesień będzie się kojarzyła z tym pysznym i rozgrzewającym kremem z dyni!

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja również i ostatnio mam ogromną ochotę spróbować :D

      Usuń
  2. I jeszcze pestki do tego, uwilebiam <3 pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię zup, ani zup kremów, ale ta wygląda tak smacznie, że chcę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam i znów muszę sobie ten krem zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. steady once the info, hopefully this info can be useful for everyone who membacanya.oh yes yes do not forget to visit my blog ...!
    OBAT TAHAN LAMA DIATAS RANJANG
    OBAT PATAH TULANG
    OBAT KUAT TAHAN LAMA BERHUBUNGAN SEKUAL
    AWALUDIN
    OBAT PARU-PARU BOLONG

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana wkradł Ci się błąd w 7 punkcie ;-) Zapewne miało być do zupy ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tą zupę! Pierwszy raz robiłam ją około rok temu i dosłownie skradła moje serce <3 Idealna na chłodniejsze wieczory!

    (Zapraszam do mnie: http://notatki-nelki.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...