15 listopada 2015

Przepis: Wegańskie naleśniki kakaowe | Morning pancakes ♥

Naleśniki goszczą w mojej kuchni dość rzadko. Ale jeśli już zdecyduję się je przygotować, to zazwyczaj w wersji śniadaniowej i na bogato!  Jest to dla mnie raczej przysmak, pewnego rodzaju smakołyk i sięgam po nie, gdy mam więcej czasu (często w leniwe dni, jak dziś). 


Składniki:
- 1 szklanka mąki gryczanej,
- 3/4 szklanki mleka roślinnego,
- 1 średni banan,
- 1 łyżeczka zmielonego siemienia lnianego,
- pół łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1 łyżeczka kakao,
- wybrane przyprawy (u mnie cynamon i gałka muszkatołowa), 
- orzechy, nasiona (wybrałam orzechy pekan), 
- owoce (u mnie kiwi),
- syrop z agawy, pasta kokosowa (można pominąć lub zastąpić).



Sposób przyrządzenia:
1. W misce mieszamy sypkie składniki - mąkę, proszek do pieczenia, siemię lniane i przyprawy.
2. Na talerzu rozgniatamy banana na papkę.
3. Dodajemy ugniecionego banana oraz mleko do sypkich składników.
4. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Powinna mieć dość gęstą konsystencję. Do masy możemy dodać suszone owoce czy orzechy.
5. Smażymy średniej wielkości naleśniki. Ja smażyłam na patelni teflonowej bez tłuszczu. Moje naleśniczki wyszły stosunkowo grube, ale małe. Możecie zrobić je w wersji cieńszej, przez co wyjdzie ich więcej.
6. Usmażone naleśniki przekładamy na talerz i dekorujemy. Ja zdecydowałam się posmarować je pastą kokosową i polać syropem z agawy. Moje dodatki to kiwi oraz orzechy pekan.



Lubicie naleśniki? Jak dla mnie leniwa niedziela & słodkie naleśniki to najlepsze połączenie 

2 komentarze:

  1. kocham naleśniki, w takiej wersji muszą być wyjątkowo pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast gryczanej moglaby byc inna maka?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...